Avstängd.

I morse på tunnelbanan på väg till jobbet var jag så trött att jag inte ens orkade bry mej om mannen som frågade om pengar. Jag satt och stirrade på min telefon, som de flesta andra. Men när han gått förbi vaknade tankarna. Jag hade ju kontanter på mej och det borde jag jämt ha. Några kronor som kan hjälpa i hopplösheten. En kille gav honom en tia. Fint tänkte jag. Hur avstängda och avskärmade har vi egentligen blivit.... När jag flyttade till Sthlm gav jag gladeligen pengar till de som verkade behöva, spelade eller sålde tidningar, glad över att kunna det eftersom jag själv äntligen hade ett jobb. Nu verkar jag stängt av som Många andra. Va fan. Hur och när hände det??? Skärpning Maria, skärpning. Studier visar dessutom att man blir gladare av att dela med sig, så kom igen folk. Vi hjälper varandra!!!!!
❤Peace love and understanding, share and care! Bättre kan vi!!! 😃☀💐🐾
allmänt | |
Upp